Fastighetsjour och fastighetsservice

Vid ärende som kräver akut åtgärd, ring Länsförsäkringar Larmcentral: 010-494 79 70 (dygnet runt-öppet).
Den akuta fastighetsjouren handhas av Länsförsäkringar Larmcentral. Om ett vattenrör sprungit läck och det till exempel strömmar ut stora mängder vatten bör du först av allt springa ner i pannrummet och stänga av ledningen för inkommande vatten (nyckeltag till pannrumsdörren samt anvisning till avstängningen sitter utanför pannrummet). - Ring Länsförsäkringar Larmcentral för att få hjälp med att åtgärda skadorna. - Skicka ett meddelande i grannsamverkans-appen (når grannarna och styrelsen). Om du är tveksam om det är akut eller inte bör du i första hand kontakta styrelsen då vi många gånger kan agera snabbare eftersom vi finns i huset liksom du. Om skadan förvärras på grund av att du inte får tag i någon av styrelsen så kontaktar du givetvis Länsförsäkringar Larmcentral. Fastighetsservicen handhas av oss boende samt till viss del Hagtorn Fastighetsservice som städar våra trapphus samt vår trottoar ut mot gatan och torget. Alla boende städar efter sig i gemensamhetsutrymmen såsom tvättstuga, lusthus, övernattningslägenhet, takterrass, vinkällare och relaxavdelning. Vissa medlemmar sköter trädgården och andra enklare sysslor genom självförvaltning (frivilligt). Läs mera om självförvaltningen under "Gårdsskötsel".